Active Ageing Nederland werkt aan tv-programma voor 49-plussers

Active Ageing Nederland werkt aan tv-programma voor 49-plussers

Active Ageing Nederland gaat meer werk maken van de snel groeiende markt van 49-plussers. De ambities richten zich in eerste instantie op de komst van een tv-programma. Het is de bedoeling dat het nieuwe programma vanaf maart 2017 op zondag aan het einde van de middag wordt uitgezonden via de zender SBS6. Active Ageing Nederland vindt dat elke Nederlander het recht heeft om gezond en zelfstandig ouder te kunnen worden. Daarom biedt Active Ageing Nederland  consumenten (innovatieve) producten en diensten aan die het leven aangenamer maken. De organisatie heeft een platform voor professionals (www.activeageing.nl) en een platform voor consumenten (www.welkomlife.nl). Het beoogde programma heeft als (werk)titel ‘WelkomLife TV’.

Het nieuwe tv-programma brengt informatie, producten en diensten die het leven van 49-plussers aangenamer kunnen maken. Terugkerende thema’s zijn gezondheid, leefstijl, voeding, beweging en wooncomfort. Ook wordt in elke uitzending aandacht besteed aan een gemeente die rekening houdt met de sterke groei van het aantal 49-plussers in Nederland. In 2020 telt Nederland meer dan 7 miljoen 49-plussers. Dat is dan ongeveer 35% van de totale bevolking. In het programma wordt ruim aandacht besteed aan de meningen en wensen van deze explosief groeiende doelgroep.

“We zijn al geruime tijd bezig met de bouw van een 360 graden concept voor 49-plussers, waarbij diverse communicatiekanalen worden benut om de doelgroep te bereiken”, aldus Hein Vergeer, partner van Active Ageing Nederland. “Het is nog steeds zo dat 49-plussers in de marketing van bedrijven onvoldoende aandacht krijgen. Daarin willen wij verandering brengen via een crossmediaal concept. Televisie is een medium dat in deze aanpak niet mag ontbreken.”

“Met het tv-programma zetten we een enorme stap in de goede richting”, constateert Peter Smit, directeur van Active Ageing Nederland. “Naast het tv-programma gaan we meer doen op internet en we lanceren waarschijnlijk in het voorjaar van 2017 een nieuw magazine.”

De huidige website www.welkomlife.nl wordt aangepast aan de kwaliteit en de ambities van het tv-programma. De website heeft een directe relatie met het programma en wordt voortdurend vernieuwd met nieuwe teksten, foto’s en filmpjes. Daarnaast wordt het eigen YouTube-kanaal van WelkomLife voortdurend aangevuld. Ook worden nieuwe columns geplaatst van deskundigen die voor de doelgroep interessante onderwerpen verder uitdiepen. Tevens wordt aandacht besteed aan de deskundigen die een (gast)rol spelen in het tv-programma. Het programma wordt een onderdeel van een crossmediaal platform dat een brede doelgroep bereikt en waarin bedrijven en andere organisatie via themapakketten kunnen participeren. Via tv, internet (www.welkomlife.nl) en social media, maar ook via een nieuw magazine, apps en special events.

Ook SBS koppelt het programma aan een speciale internet-omgeving binnen de portal www.sbs6.nl. In de look en feel van SBS kan de kijker straks op de programmapagina onder meer informatie vinden over: de afleveringen van het programma, Programma Gemist, foto’s en filmpjes, extra materiaal en de mogelijkheid om te navigeren naar andere SBS-programma’s en -activiteiten.

website: Netcreators