Februari 2015: Informatiemarkt Comfortabel en duurzaam wonen

Sport en zaken slaan handen ineen

16446187219_8df923927b_h

Twee zakelijke evenementen en een topsportevenement. Op zaterdag 21 februari werden in de Maaspoort in ‘s-Hertogenbosch de informatiemarkten ‘Comfortabel en duurzaam wonen’, georganiseerd door Active Ageing Nederland, en ‘Verduurzamen loont’ gecombineerd met de landelijke badmintonfinale van de Carlton Eredivisie. In een steeds voller en sfeervollere Maaspoort benutten bedrijven, verenigingen, overheden en consumenten de dag om kennis te maken en met elkaar in gesprek te raken.

Thuiscomfort.nl

De informatiemarkt ‘Comfortabel en duurzaam wonen’ ging om 10.00 uur van start. Meer dan twintig partijen maakten van de sporthal een bijzonder etalage van producten op het gebied van levensloopbestendig wonen, comfortabel wonen, duurzaamheid en e-mobilty. Een belangrijke partner van dit evenement is Thuiscomfort. Dit platform brengt de belangrijkste leveranciers en ruim 500 installateurs en aannemers op het gebied van comfortabel, levensloopbestendig en aangepast wonen bijeen. Op thuiscomfort.nl worden de laatste ontwikkelingen in deze markt besproken en de nieuwste en meest opvallende producten en diensten getoond.

Workshop met Hein Vergeer

In het begin van de middag is het tijd voor de workshop verzorgd door Active Ageing Nederland. Peter Smit van Active Agening Nederland en Hein Vergeer van WelkomLife deden hun plannen voor de komende maanden uit de doeken. En die zijn niet mals. Naast het bestaande business-to-business-platform van Active Ageing zal een nieuw business-to-consumer-platform gelanceerd worden onder de titel Welkom Life. “Met de gecombineerde achterban van de partners van Active Ageing heeft Welkom Life nu al een bereik van 600.000 tot 800.000 senioren”, aldus Smit. “Het platform wordt in april gelanceerd en zal naast nieuws ruimte bieden aan onder meer columns, nieuwe producten voor senioren, de visie van experts en ga zo maar door. Er staat in april dus meteen echt wat!”

Na de presentatie is het tijd voor een geanimeerde discussie over hoe de doelgroep senioren te bereiken is. Over één ding zijn de workshopdeelnemers het snel eens: dé senior bestaat niet. Het is een grote, gesegmenteerde groep die constant in beweging is. Maar hoe leg je dan de koppeling? Hein Vergeer heeft een suggestie: “Het nieuwe platform Welkom Life biedt de mogelijkheid de doelgroep te monitoren, zodat je naadloos op hun wensen aan kunt sluiten.”

website: Netcreators