Sprekers symposium ‘Lokale seniorenbehoefte in beeld’

Sprekers symposium ‘Lokale seniorenbehoefte in beeld’

Active Ageing Nederland presenteert tijdens het symposium ‘Lokale seniorenbehoefte in beeld’ de nieuwe Monitor Seniorvriendelijke Gemeenten. De monitor is een nieuw instrument dat Active Ageing Nederland in samenwerking met het onderzoeksbureau Motivaction en AgeWise voor gemeenten heeft ontwikkeld. Het symposium wordt op donderdag 6 juli gehouden in de congresaccommodatie van hotel De Roskam in Rheden. Het symposium is bedoeld voor bestuurders en beleidsmakers van gemeenten en voor professionele organisaties die zich met hun producten en diensten op senioren richten. Sprekers op 6 juli zijn:

Jacques Allegro

Initiatiefnemer en tot voor kort voorzitter van Stadsdorp Zuid,  het eerste stadsdorp in Amsterdam. De coöperatieve vereniging StadsdorpZuid werd ruim 6 jaar geleden opgericht met als doel ouderen zo lang mogelijk zelfstandig thuis te laten wonen. Het initiatief brengt 50-plussers uit de buurt met elkaar in contact.

Jasper Klapwijk

Zelfstandig strateeg op het gebied van wonen, gezondheid en pensioen. Hij heeft een achtergrond in politicologie en bedrijfskunde en heeft meer dan vijftien jaar professionele ervaring in strategie, marketing en communicatie. Hij werkt voor zowel commerciële als maatschappelijke organisaties en voor kleinschalige coöperatieve organisaties. Daarnaast is hij commentator voor RTV en online media.

Ronald Provoost

Is zeer gelukkig als bij een organisatie veranderingen tot stand zijn gekomen die door klanten, medewerkers en belanghouders worden gewaardeerd. Zijn inhoudelijke drive is om informatie uit mensen te krijgen die echt bijdraagt aan de beslissingen van zijn klanten. ‘Hierbij is niet alleen de beheersing van onderzoekstechnieken van belang, maar ook de vertaalslag binnen organisaties zodat het echt tot verandering leidt. Het spreekt voor zich dat hierbij zowel rationele als emotionele componenten een rol spelen.’ Provoost heeft meer dan 20 jaar ervaring als adviseur, maar ook als ondernemer en directeur. Heeft veel ervaring in de corporatiesector, de bouw- en vastgoedsector, zorgsector, overheid, welzijn en charitas. Hij is een onderdeel van H3ROES, een coöperatieve vereniging van professionals die samen Nederland klantgerichter willen maken. ‘Die professionals geloven in een ander economisch model, waarin positieve belevingen van mensen, in hun rol als klant of medewerker, zorgen voor duurzame waardecreatie.’

Edgar Keehnen

Is sinds 2000 gespecialiseerd in vijftigplusmarketing. Hij is oprichter-partner van AgeWise, actief op het gebied van conceptontwikkeling, marktonderzoek, marketingadvies en marketingcommunicatie voor de 50-plus markt. Edgar Keehnen studeerde bedrijfskunde aan de Universiteit Nyenrode en University of Michigan en studeerde af aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is tevens als docent Strategie, Marketing en Innovatie verbonden aan de Hogere Hotelschool Den Haag.  Ook is hij (mede-)auteur van een aantal boeken, waaronder ‘Grey Ocean Strategy: AgeWise Marketing for the Mature Consumer’. Met onderzoeksbureau Motivaction heeft hij een continu onderzoeksprogramma onder ouderen.

Peter Smit

Begon als journalist en heeft zich daarna gespecialiseerd in communicatie en marketing. Na verschillende advies- en managementfuncties bij overheden en bedrijven startte hij in 1995 met Smit Communicatie & Advies. In 2001 veranderde de naam van het bureau in Actorion, een adviesbureau op het gebied van communicatie, marketing en strategie. Is de laatste jaren vooral bezig met de ontwikkeling van concepten waarin maatschappelijke betrokkenheid een rol van betekenis speelt. Dit heeft onder meer geleid tot de oprichting van Active Ageing Nederland, een netwerkorganisatie die een bijdrage wil leveren aan gezond en zelfstandig ouder worden in Nederland. Belangrijke communicatiekanalen zijn de platforms voor professionals (www.activeageing.nl) en voor consumenten (www.welkomlife.nl). Tot de professionals behoren beleidsmakers en beslissers van o.a. overheden, zorginstellingen, onderwijsorganisaties en bedrijven.

Pieter Paul Verheggen

Pieter Paul Verheggen (1961) studeerde Arbeids- en Organisatiepsychologie en is sinds 2009 algemeen directeur bij  Motivaction, het grootste onafhankelijke onderzoeksbureau van Nederland. Als psycholoog is Pieter Paul gefascineerd door de motivaties en drijfveren ‘achter’ het (consumenten-)gedrag. Sinds 2000 voert Motivaction samen met AgeWise de MatureMarketMonitor uit, een studie specifiek gericht op ouderen. Zijn expertise betreft onder meer healthy aging. Van Pieter Paul Verheggen zijn verder verschillende publicaties verschenen op het gebied van Etnomarketing en doceert hij Business Intelligence en Marktonderzoek aan diverse opleidingsinstituten.

website: Netcreators